Турбокомпресори ТКР
Турбокомпресор (ТКР) - це пристрій, який використовує кінетичну і теплову енергію вихлопних газів. Енергія обертає колесо турбіни з дуже великою швидкістю. Колесо турбіни і колесо наддуву/компресора знаходяться на загальному валу, розташованому на плаваючих радіальних підшипниках ковзання. Колесо компресора всмоктує і нагнітає повітря, яке подається в простір згоряння палива двигуна. В результаті цього підвищується вагове заповнення циліндра двигуна. При цьому підвищується середній ефективний тиск в циліндрі і потужність двигуна, а середня витрата пального, навпаки, зменшується. Важливим аспектом використання ТКР у двигунах внутрішнього згоряння є редукція вихлопних газів.
1. Корпус компресора
2. Вузол підшипників
3. Корпус турбіни
Використання
Сам ТКР призначений виключно для використання на двигунах внутрішнього згоряння. Враховуючи те, що двигун внутрішнього згоряння, з турбокомпресором, утворює функціонально ретельно узгоджену термодинамічну конструкцію (двигун – ТКР), існує жорстка прив'язка типу ТКР до певного двигуну.
Установка
ТКР можна встановлювати тільки на двигун.
ТКР під'єднується до вихлопного трубопроводу двигуна вхідним фланцем корпусу турбіни. Під час установки ТКР дотримуйтеся відхилення подання та стоку масла від вертикальної осі ±15°. Трубопроводи подачі і стоку олії до/від корпуси підшипників не повинні бути вкорочені, або яким-небудь іншим чином змінені.
Конструкція подачі і стоку олії до/від корпуси підшипників здійснена виробником двигуна, що відповідає технічним умовам, узгодженим між CZ Strakonice, a.s. і виробником двигуна і забезпечує справну роботу мастила ТКР.
ТКР повинен бути використаний тільки з попередньо включеним фільтром всмоктування, який відповідає вимозі (щодо забезпечення) максимальної втрати тиску в тракті всмоктування, і з належним чином приєднаними і ущільненими фланцями на впуску і випуску компресора і турбіни.
Використовуйте тільки оригінальний ущільнення і шланги для установки ТКР на двигун.
Не користуйтеся ущільнювальними замазками!
За 15 хвилин до пуску двигуна, проведіть заповнення ТКР маслом, наливаючи суцільним струменем масло у вхідну горловину корпусу підшипників (обсяг - див. таблицю 1).
Мінімальна температура масла повинна бути 20°С, мінімальна температура ТКР повинна бути 10°С. (Тип масла - див. таблицю 1).
Перед установкою ТКР на двигун перевірте, чи всі трубопроводи (подача/сток масла, впуск/випуск компресора і турбіни) чисті і немає у них яких-небудь сторонніх тел.
Експлуатація і сервіс
ТКР протягом експлуатації не вимагає ніякого догляду. Капітальний ремонт ТКР проводиться одночасно з капітальним ремонтом двигуна.
Термін служби ТКР збігається з терміном служби двигуна, якщо тільки немає інших вказівок в інструкції по користуванню двигуна/транспортного засобу наданого виробником двигуна/транспортного засобу.
Ніколи не проводьте демонтаж турбокомпресора.
Не проводьте на турбокомпресорі ніяких ремонтів і змін, не проводите регулювання механізму перепускного клапана і насоса уприскування.
Встановлення ТКР довірте спеціалізованому ремонтному підприємству, яке має ліцензію на даний вид виконуваних робіт.
Ремонт ТКР довірте завжди спеціалізованому ремонтному підприємству.
Інструкції з експлуатації двигунів внутрішнього згоряння, оснащеними турбокомпресорами
Керуйтеся рекомендаціями даними в інструкції по обслуговуванню двигуна/ транспортного засобу, виданої виробником двигуна/транспортного засобу.
Проводьте заміну масла у відповідності з рекомендаціями виробника двигуна.
Використовуйте тип масла, рекомендований виробником двигуна.
Проводьте заміну/догляд обладнання для очищення масла у відповідності з інструкціями виробника двигуна.
Проводите правильний контроль тиску мастила в відповідності з інструкціями виробника двигуна.
Проводите правильний контроль/заміну обладнання для чищення повітря у відповідності з інструкціями виробника двигуна.
Пошкоджені трубопроводи подачі і стоку олії, або пошкоджені трубопроводи приєднані до впуску/випуску компресора/турбіни, негайно замініть.
Не давайте високе навантаження двигуна відразу після запуску.
Не зупиняйте двигун відразу ж після роботи під великим навантаженням. Перед вимиканням дайте двигуну попрацювати кілька хвилин на холостих обертах.
Консервація
Окрема консервація внутрішньої частини корпусу підшипника разом з іншими частинами ротора не проводиться. Після випробувань ТКР на випробувальному обладнанні, на внутрішніх частинах ТКР залишається захисний шар масла.
Зовнішні чавунні частини та з'єднувальні деталі консервують засобом CASTROL DWX 30 (дію антикорозійного захисту протягом 6 місяців з дня виготовлення).
При такому способі консервації не потрібно проводити усунення консервує олії. Перед установкою на двигун тільки очистити зовнішню поверхню ганчіркою.
Зберігання
Упакований в поліетиленовий пакет ТКР повинен зберігатися в сухому провітрюваному місці з відносною вологістю 54-75% без наявності агресивних речовин. Складське приміщення не повинно піддаватися безпосередньому впливу погодних умов.
Після розпакування необхідно виправити консервацію у разі її порушення в ході транспортування або розпакування.
За дефекти механізмів з-за корозійних та інших впливів, які виникають на основі неправильного зберігання ТКР, продавець відповідальності не несе.
Ліквідація вироби
В ході транспортування і після закінчення терміну служби ТКР можуть виникати такі відходи:
Рекламація
У разі рекламації по турбокомпресора, вкажіть наступну інформацію:
Технічні параметри турбокомпресорів CZ
Таблиця 1
1. Корпус компресора
2. Вузол підшипників
3. Корпус турбіни
Використання
Сам ТКР призначений виключно для використання на двигунах внутрішнього згоряння. Враховуючи те, що двигун внутрішнього згоряння, з турбокомпресором, утворює функціонально ретельно узгоджену термодинамічну конструкцію (двигун – ТКР), існує жорстка прив'язка типу ТКР до певного двигуну.
Установка
ТКР можна встановлювати тільки на двигун.
ТКР під'єднується до вихлопного трубопроводу двигуна вхідним фланцем корпусу турбіни. Під час установки ТКР дотримуйтеся відхилення подання та стоку масла від вертикальної осі ±15°. Трубопроводи подачі і стоку олії до/від корпуси підшипників не повинні бути вкорочені, або яким-небудь іншим чином змінені.
Конструкція подачі і стоку олії до/від корпуси підшипників здійснена виробником двигуна, що відповідає технічним умовам, узгодженим між CZ Strakonice, a.s. і виробником двигуна і забезпечує справну роботу мастила ТКР.
ТКР повинен бути використаний тільки з попередньо включеним фільтром всмоктування, який відповідає вимозі (щодо забезпечення) максимальної втрати тиску в тракті всмоктування, і з належним чином приєднаними і ущільненими фланцями на впуску і випуску компресора і турбіни.
Використовуйте тільки оригінальний ущільнення і шланги для установки ТКР на двигун.
Не користуйтеся ущільнювальними замазками!
За 15 хвилин до пуску двигуна, проведіть заповнення ТКР маслом, наливаючи суцільним струменем масло у вхідну горловину корпусу підшипників (обсяг - див. таблицю 1).
Мінімальна температура масла повинна бути 20°С, мінімальна температура ТКР повинна бути 10°С. (Тип масла - див. таблицю 1).
Перед установкою ТКР на двигун перевірте, чи всі трубопроводи (подача/сток масла, впуск/випуск компресора і турбіни) чисті і немає у них яких-небудь сторонніх тел.
Експлуатація і сервіс
ТКР протягом експлуатації не вимагає ніякого догляду. Капітальний ремонт ТКР проводиться одночасно з капітальним ремонтом двигуна.
Термін служби ТКР збігається з терміном служби двигуна, якщо тільки немає інших вказівок в інструкції по користуванню двигуна/транспортного засобу наданого виробником двигуна/транспортного засобу.
Ніколи не проводьте демонтаж турбокомпресора.
Не проводьте на турбокомпресорі ніяких ремонтів і змін, не проводите регулювання механізму перепускного клапана і насоса уприскування.
Встановлення ТКР довірте спеціалізованому ремонтному підприємству, яке має ліцензію на даний вид виконуваних робіт.
Ремонт ТКР довірте завжди спеціалізованому ремонтному підприємству.
Інструкції з експлуатації двигунів внутрішнього згоряння, оснащеними турбокомпресорами
Керуйтеся рекомендаціями даними в інструкції по обслуговуванню двигуна/ транспортного засобу, виданої виробником двигуна/транспортного засобу.
Проводьте заміну масла у відповідності з рекомендаціями виробника двигуна.
Використовуйте тип масла, рекомендований виробником двигуна.
Проводьте заміну/догляд обладнання для очищення масла у відповідності з інструкціями виробника двигуна.
Проводите правильний контроль тиску мастила в відповідності з інструкціями виробника двигуна.
Проводите правильний контроль/заміну обладнання для чищення повітря у відповідності з інструкціями виробника двигуна.
Пошкоджені трубопроводи подачі і стоку олії, або пошкоджені трубопроводи приєднані до впуску/випуску компресора/турбіни, негайно замініть.
Не давайте високе навантаження двигуна відразу після запуску.
Не зупиняйте двигун відразу ж після роботи під великим навантаженням. Перед вимиканням дайте двигуну попрацювати кілька хвилин на холостих обертах.
Консервація
Окрема консервація внутрішньої частини корпусу підшипника разом з іншими частинами ротора не проводиться. Після випробувань ТКР на випробувальному обладнанні, на внутрішніх частинах ТКР залишається захисний шар масла.
Зовнішні чавунні частини та з'єднувальні деталі консервують засобом CASTROL DWX 30 (дію антикорозійного захисту протягом 6 місяців з дня виготовлення).
При такому способі консервації не потрібно проводити усунення консервує олії. Перед установкою на двигун тільки очистити зовнішню поверхню ганчіркою.
Зберігання
Упакований в поліетиленовий пакет ТКР повинен зберігатися в сухому провітрюваному місці з відносною вологістю 54-75% без наявності агресивних речовин. Складське приміщення не повинно піддаватися безпосередньому впливу погодних умов.
Після розпакування необхідно виправити консервацію у разі її порушення в ході транспортування або розпакування.
За дефекти механізмів з-за корозійних та інших впливів, які виникають на основі неправильного зберігання ТКР, продавець відповідальності не несе.
Ліквідація вироби
В ході транспортування і після закінчення терміну служби ТКР можуть виникати такі відходи:
Найменування сорту відходів | Код сорту відходів | Категорія відходів |
Папір/або картон | 150101 | Про (відходи для рецикляции) |
Пластикова тара | 150102 | N (утилізація в спеціальних закладах) |
Дерев'яна тара | 150103 | Про (відходи для рецикляции) |
Суміш металів | 170407 | Про (відходи для рецикляции) |
У разі рекламації по турбокомпресора, вкажіть наступну інформацію:
- відомості на типовому щитку;
- тип двигуна, на якому турбокомпресор використовується;
- кількість кілометрів пробігу (пробіг), або відпрацьованих мотогодин;
- короткий опис пошкодження;
- рекламаційний акт спеціалізованого ремонтного підприємства, встановлює даний компресор з додатком ліцензії.
Технічні параметри турбокомпресорів CZ
Таблиця 1
Тип ТКР | К36 | К27 | С15 | С14 | С13 | С12 |
Технічні параметри | ||||||
Робочий діапазон. числа обертів, (хв-1) | 35 000 95 000 | 30 000 120 000 | 60 000 140 000 | 60 000 140 000 | 60 000 160 000 | 80 000 180 000 |
Макс. ступінь стиснення компресора | 2,7 | 2,9 | 3,0 | 3,0 | 2,4 | 2,4 |
Макс. подача повітря (кг/с-1) | 0,4 | 0,26 | 0,22 | 0,21 | 0,14 | 0,13 |
Макс. допустима темп-ра вихлопних газів, (°С) | 700 | 700 | 700 | 700 | 700 | 700 |
Макс. опір впускного тракту перед компресором (кПа) | 4-6 | 4-6 | 4-7 | 4-7 | 4-7 | 4-7 |
Макс. опір випускного трубопроводу за турбіною (кПа) | 12 | 5-6 | 12 | 12 | 12 | 12 |
Мастило рекомендується виробником двигуна | ||||||
Робочий тиск, (кПа) | 300-700 | 200-600 | 200-600 | 200-600 | 200-600 | 200-600 |
Макс. допустимий розмір сторонніх домішок) згідно SAP ONA 302509, (м-6) | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 |
Макс. складальне відхилення подання та стоку від вертикального положення | ±15° | ±15° | ±15° | ±15° | ±15° | ±15° |
Обсяг для заливання масла перед установкою, (л) | 0,1 | 0,05 | 0,02 | 0,02 | 0,02 | 0,02 |
в виде галереив виде списка
- Турбокомпресор ТКР 7Н1 / Автомобіль КамАЗ 53212 / 54112 7403-1118.010від 2 850 ₴Немає в наявності Оптом і в роздріб
- Турбокомпресор ТКР 7С6 / Євро-Камаз / КамАЗ-740 / Євро-1/2 7405.1118012від 3 350 ₴Немає в наявності Оптом і в роздріб
- Турбокомпресор ТКР 11Н2 / СМД-17 / СМД-18 / "Нива" СК-5 11130001.00від 3 300 ₴Немає в наявності Оптом і в роздріб
- Турбокомпресор ТКР 11Н3 / Д-160 / Т-130 Т-170 92.000-06, 113.010від 3 400 ₴Немає в наявності Оптом і в роздріб
- Турбокомпресор ТКР 11С1 / СМД-62А / СМД-72 / КСК-100 / Т-175С 111.100від 3 250 ₴Немає в наявності Оптом і в роздріб
- Турбокомпресор ТКР 11-238НБ / ЯМЗ-238 / Трактор К-700А 238.000від 4 100 ₴Немає в наявності Оптом і в роздріб
- Турбокомпрессор ТКР 9/012 / ТКР 9 / ЯМЗ-238 / ЯМЗ-240 / МАЗ / КрАЗ / БелАЗ 12.1118010 , 12.1118030від 3 900 ₴Немає в наявності Оптом і в роздріб
- Турбокомпресор ТКР 8,5Н3 / Комбайн "НИВА" СК-5 СМД-21,СМД-22,СМД-22А,СМД-23,СМД-24 853.30001.00від 3 300 ₴Немає в наявності Оптом і в роздріб
- Турбокомпресор ТКР-90, ЯМЗ-236, ЯМЗ-238, ЯМЗ-240, ЯМЗ-7511від 6 200 ₴Немає в наявності Оптом і в роздріб
- Турбокомпресор (турбіна) ТКР 7С9 / КАМАЗ-740.11-240 / КАМАЗ-740.13-260 / Євро-1 ТКР 7С9від 3 400 ₴Немає в наявності Оптом і в роздріб
- Турбокомпресор ТКР 6.1 / Д245 / Автобус ПАЗ-32051 620.1118010.01від 3 400 ₴Немає в наявності Оптом і в роздріб
- Турбокомпресор ТКР 7Н2А / Д-245 / ММЗ / ЗІЛ 4331 702-1118.010від 2 850 ₴Немає в наявності Оптом і в роздріб
- Турбокомпресор ТКР 8,5Н1 / СМД-17Н / СМД-18Н / ДТ-75 851.30001.00-01від 3 300 ₴Немає в наявності Оптом і в роздріб
- Турбокомпресор ТКР 8,5С1 / СМД-31 / СМД-31А / Колос КС-6 / ДОН-1500 861.30001.10від 2 850 ₴Немає в наявності Оптом і в роздріб
- Турбокомпресор ТКР 8,5С3 / ЧТЗ / Т-170 / Д-160 / Д-180 / Б-10 802.000від 3 250 ₴Немає в наявності Оптом і в роздріб
- Турбокомпресор ТКР 8,5С6 / Д-440 / Д-442 / Трактор Т-90П / Трактор ДТ-75Т 866.30001.00від 2 850 ₴Немає в наявності Оптом і в роздріб
- Турбокомпресор ТКР 11Н1 / СМД-60 / СМД-62 / Т-150 / Т-157 112.30001.00від 3 200 ₴Немає в наявності Оптом і в роздріб
- Турбокомпрессор ТКР-14Н-9А.21,14Н-9А 2,ТКР-14Н-2Б, ТКР-14Н-2Б.2, ТКР-14Н-2Б.21, ТКР-14Н-2Б.22 Дизель 6ЧН 18/22 ТКР-14Н-9А.21,14Н-9А 2від 47 500 ₴Немає в наявності Оптом і в роздріб
- Турбокомпресор ТКР 11 Н6/7 Т-330 (ЧЗПТ),8-ДВТ-330 8-ДВТ-330від 3 450 ₴Немає в наявності Оптом і в роздріб
- Турбокомпресор (турбіна) ТКР 8,5 С-17 Т-330 ТКР 8,5С-17від 3 600 ₴Немає в наявності Оптом і в роздріб
Рекомендації
Оскільки турбокомпресор є самонастраивающейся системою, то порушення в його роботі можуть викликати тільки механічні несправності і пошкодження (засмічення газових і масляних магістралей, заливши в двигун масла не передбаченого заводом-виробником, надлишковий тиск в картері двигуна).
Проведення планового технічного обслуговування, своєчасна заміна фільтруючих елементів, використання відповідного моторного масла і якісного палива істотно знизять вірогідність відмови дорогого пристрою.
Оскільки турбокомпресор є самонастраивающейся системою, то порушення в його роботі можуть викликати тільки механічні несправності і пошкодження (засмічення газових і масляних магістралей, заливши в двигун масла не передбаченого заводом-виробником, надлишковий тиск в картері двигуна).
Проведення планового технічного обслуговування, своєчасна заміна фільтруючих елементів, використання відповідного моторного масла і якісного палива істотно знизять вірогідність відмови дорогого пристрою.